Kostnad för bohagsflytt, flyttfirmor

Dela gärna på... Share on FacebookEmail this to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Forum Övrigt Kostnad för bohagsflytt, flyttfirmor

Detta ämne innehåller 1 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av Profilbild på Admin Admin 4 år, 2 månader sedan.

• Författare
    Profilbild på Admin
    Admin
    Forumledare

holá!
    Jag flyttar till Portugal i september 2013. Nu har jag börjat söka flyttfirmor och prisförslag. Det visar sig inte vara så lätt ens med Google och internet. Har någon erfarenhet direkt eller indirekt av bra flyttfirmor med rimliga priser. Jag har nu en offert på 72.250 inklusive moms, är det högt eller normalt för flytt av bohag från normalmöblerad 4rok om 90 kvm ?. Hiss finns.
    Jan

Profilbild på Admin
    Admin
    Forumledare

Hej Jan,
    Ett sätt att kontrollera priset är at få prisuppgifter från flera företag. Jag har funnit några sidor på nätet där man kan fylla i en blankett och sedan få prisförslag. Dessa är:
    flyttupplysningen.se
    servicefinder.se
    euroglobe.nu
    flyttkonsulten.com
    bestglobalmovers.com
    internationell-flytt.se
    rrtransport.se
    bobex.se
    Det kan vara av intresse att fråga flyttfirmor i mottagarlandet eftersom de kan ha problem med att fylla sina lastbilar på tillbakavägen. Dessutom kan man fråga flyttfirmor i Norge, Danmark och Finland. Om man är lite flexibel kan bra pris erhållas.
    Mvh/admin

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.